Hera

V 26 Måndag

"Ensamma kan vi göra så lite; tillsammans kan vi göra så mycket."
Helen Keller

Då har jag gått in på sista skälvande föräldraledighetsveckan. I stort har jag varit hemma sedan januari 2007 så jag längtar tills måndagen kommer, trots att det är sommar och att både Hästtjejen och M är lediga. Den här veckan startade lite hysteriskt med det nästan avbitna pekfingret men blir det inga otäcka infektioner eller dyligt så ska väl det där gå bra. Småbarn har ju bra läkkött! I morgon så sätts sista stuprören upp och byggställningen plockas ner ,då är projekt takbyte på huset klart. Här är en länk till några bilder...ska uppdatera med en "efter bild" om nån dag. Innan sommaren är över så ska ladugården målas om klart, en vägg sättas upp i carporten plus att veden ska rustas upp. Enligt bondepraktika så ska väl den vara staplad och klar innan midsommar...men vi har inte ens börjat. Svärfar kom med lasset idag, ca 9 kubik är det. Troligen så ska vi inte använda den här veden förrän nästa vinter så det är väl ingen katastrof...Tillbaka till gården...ska sätta träd /flytta träd i sommar med, vi behöver lite ljud och insynsbarriär.

Svärfar på väg bakom ladugården och baracken med vedlasset, trångt såg det ut men ingen konst för honom...han har många år bakom spakarna!


Några otäcka bilder på Lillbultens lillfinger får ni inte, jag lovar att jag sett värre i mina dagar så jag är väl medveten om att man klarar mer än man tror...men det var otäckt!

På fredag bär det av upp till Big Lake. På kvällen är det jubileum, vi ska fira (?) att det är 20 år sedan vi gick ut högstadiet !?! (Var for den tiden) Lördag är det dansgala!...inte för att jag brukar dansa...men nästan alla man känner är ju "hemma"  :-)


/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress