Hera

Urdålig service Vattenfall!
Där jag är uppvuxen har det funnits gott om folk som arbetat åt Vattenfall eftersom det finns ett par kraftstationer i det området. Har själv sommarjobbat åt företaget...sammantaget gör det här att jag känner rätt många som jobbar/jobbat där och jag tycker det är serviceinriktade och framför allt trevliga människor. Om man hade någon fråga ringde man bara på kontoret i Big Lake. Idag när man använder sig av deras hemsida så upplever jag den är överskådlig och bra....men där tar mina lovord slut...i alla fall för idag.

I slutet av april så ringde jag för att säga upp ett abbonnemang på ett hus som så småningom kommer att rivas...telefonisten var i och för sig hjälpsam men kunde inte så mycket. Hon tog emot mitt ärende och föreslog att slå ihop abbonnemanget med det vi har i bostadshuset...hon visste dock inte så mycket om innebörd och kostnader så hon lovade att någon annan kunnig i frågan skulle höra av sig. 26 maj e-postar jag Vattenfall eftersom ingen hört av sig trots att en månad förflutit, beskriver ärendet igen och ber snällt att de ska höra av sig. Får en bekräftelse på e-postet att förfrågan gjorts om var mitt ärende tagit vägen plus att jag erhöll då ett telefonnummer där jag kunde få hjälp och svar på mina frågor. Jag ringer förra veckan men får aldrig tag på någon...nu på morgonen så svarade dock en herre. Mr Korrekt och Snorkig svarade. "Jooo du får precis som du önskar om ni bara följer Vattenfalls rutiner och regler...det är så det funkar"...jaaa tänker jag men jag vet inte vilka rutiner och regler som gäller...det var ju liksom det jag funderade över...

Så mycket klokare känns jag inte..förrutom att det är lika bra att säga upp abbonnemanget eftersom det är rätt otroligt att vi skulle stycka lös den där markplätten igen (som rivobjektet står på) i framtiden. Det som retar mig är att de fasta avgifterna för nätet tickar på...för att DE inte fått tummen ur.

Så, nu har jag fått pysa ur mig lite. Skönt...då släpper vi det!

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress