Hera

TFU GB resten
Om jag nu minns rätt så gick dag två ut på att lära känna varandra, klargöra mål för kursen, orientering med karta och kompass. Dagarna var ofta långa, mornarna tidiga så tiden liksom flöt ihop...svårt att minnas vilken dag man gjorde vad. Sjukvårdsutbildning hann vi med under veckan, folkrätt, chefsskap/ledarskap likaså. Vapen (Ak4) var kul...några kallade mig sniper Åström ;-) så det gick väl rätt bra! :-) Hann med att träffa utredare från pliktverket och frivilligförsvaret, Lottakårens ordförande och många fler...hoppas vi gav ett positivt intryck! Tror faktiskt det för vi var ett glatt gäng :-)...men med huvudena på skaft! Höjdpunkter under veckan var att få öva på att vara gruppchef, försökskaninerna var TFU G...och det var under fältdygnen. Mycket mycket lärorikt! Roligt var det att få åka stridsbåt 90 plus besöket på korvetten. Det var också roligt att åka folkabuss med kurskamraten M...hon körde som värsta rallyföraren! NBC utbildningen innebar fullständig sanering...vilket i sin tur slutligen innebar att få bada näck i havet... var också kul :-) vi hade dock skyddsmasken på så helt nakna var vi inte...he he. Jag har säkert glömt massor, det finns så mycket att berätta...men som Lt N sa " det är lättare att förstå om man varit med och upplevt det" så jag ska inte tråka ut er med detaljer. Vill bara säga att jag har träffat fantastiska människor, både elever och instruktörer. Jag ångrar inte en sekund att jag for. Jag har vuxit som människa, det betyder mycket för mig och gör att jag kan ge andra tillbaka! Tack kurskamrater, tack Lt N, tack Fanj S, tack familjen som ställde upp!

Avslutar med några bilder...enbart där man inte ser vilka vi är...det är ju inte säkert att alla vill va med här ute i cyberrymden!

 Här kikar de ut ur stridsbåt 90, den svängde hit och dit, kunde stanna jättefort. Helhäftigt! Vi turades om att sitta bredvid föraren. Bilden är skakig...det var skakigt!


 Några sekunder innan Fanj S besprutar oss med farligheter! (I efterhand fick vi höra att det var kaffe ha ha)

/Hera

Kommentar:

Har lärt mig att när man ger order kan man aldrig vara nog tydlig...det är inte självklart för alla att man måste elda när man sitter på eldpost...tala om det! (eller gör som jag...frys)
Har lärt mig...att MAN inte ska säga MAN...vem är MAN?..Jag är jag...kan bara tala för mig själv, ingen annan.
Det heter SKYDDSmask...inte GASmask! Kom ihåg det! Jag glömmer det inte!
Ice Lady

Jamen det lät verkligen som det var en kul och lärorik upplevelse! :-D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress