Hera

Plastparty

Då har man varit på "plastparty" hos svägerskan...dessa fantastiska produkter känns som en del av mitt liv :-) Man har ju liksom vuxit upp med dem, min mor var ständig värdinna under min uppväxt och jag vet att mina föräldrar hade dessa produkter redan när jag var jätteliten. Enligt Wikipedia så uppstod företaget redan i slutet av 30 - talet! Det företaget måste ju verkligen ha lyckats när det gäller att behålla sitt positiva varumärke trots oljekriser och annat! För några år sedan så hamnade jag i en ...slags fas...när jag inte ville ha NÅGON plast alls i mina skåp, det skulle bara vara glas, keramik och metall...men det är inte så praktiskt...så visst beställde jag ett par burkar idag... :-)...dyra som stryk...men håller i evigheter!

I eftermiddag satte jag upp en persienn i köket...fasen vad pilligt det var...man är ju så himla lat, orkade inte gå ut och hämta borrarna (för att förborra) utan tänkte att jag kör in skruvarna direkt...och då skulle "hä onnes"...men nu sitter den där!

/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress