Hera

Doft av mylla...

njaä...mer av torr jord. Läste på Ludvigssons blogg att det var en doft av solskyddsfaktor..lite utlandskänsla hos henne i Big Lake...så är det inte här. Möjligen då mer på något ställe där man håller på att anlägga ett semesterparadis...här är det också oerhört varmt och torrt. En bonde som skyndar med att bruka åkrar har kört fram och tillbaka med diverse redskap efter traktorn på vår åker som ligger ovanför 363:an...vinden har sedan sakta men säkert spridit jordmoln över till oss så det känns som jag har jord på allt både ute och inne...både i huset och kroppen. Dessutom så har vi själva skräpat ner eftersom ena sidan av taket revs idag, där var det ju brädor, spåntak, spån(isolering)...snabbt har det gått...Efter halva dagen hade de byggt ställning, rivit en halvan, skräpet var sorterat och bortfraktat (förutom spåntaket som är hopkrattat i högar) sen har de börjat bygga nytt :-) Svärfar är här och hjälper till, M gör så mycket han hinner och jag försöker också dra mitt strå till stacken.

Träna...ska egentligen ut och springa ikväll...Hästtjejen är på sin ridlektion, M jobbar = ingen kvar att se efter Lillbulten...+ att jag är rätt slut på, det är varmt och jag känner mig fortfarande tät i näsan (fast det beror kanske på alla partiklar i luften)...så jag hoppar över ikväll med... känns INTE bra...vill ju hinna med några pass innan jag åker till Stockholm och det är ju faktiskt redan nästa vecka!

So long och drick mycket vatten i värmen :-)

/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress