Hera

Varde ljus!
Mulet som tusan är det ute, nästan höstlikt, vilket får mig att tända lampan i köket. Av misstag så tryckte jag på båda strömbrytarna vilket innebar att lysröret som suttit i taket sedan 1800 kallt tändes. Ljust blev det! Ganska skönt, helt plötsligt ser man ju jättebra. För ett ögonblick får jag full förståelse för min far som närmar sig 70 år som velat montera upp ett lysrör i många år nu men inte fått gehör från sina barn, alltså min bror och jag. Jag längtar lite till hösten som jag älskar. Mörker, prasslande löv och uppfriskande regn. Värmeljus, varm stuga och myspys. Man ser inte dammråttorna i hörnen, de oputsade fönstren och orensade blomrabatter. Till slut kommer det bästa, min födelsedag :-) Nu är det ju dock sommar än så jag hoppas den kommer med besked snart så Hästtjejen får bada och njuta av sitt sommarlov!

Just nu undrar jag om min pappa kommer läsa det här inlägget och smacka upp en lysrörsarmatur ...du får bevaka territoriet nu lillbror ;-)

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress