Hera

Pass 25 Hjortronplockning
Jo nog tusan var det ett träningspass, inte speciellt konditionskrävande men myren sög lagom mycket fast mina fötter så rumpan och musklerna baktill på benen fick sig en rejäl genomkörare. Det var HUR MYCKET hjortron som helst! Svärfar och jag var ute...plockade allt som var lagom moget men man kan åka fler gånger till samma ställe för det var mycket som behövde ett par dagars mognad till. Så nu är det bara frågan om hur mycket man vill plocka :-) Det var så himla kul! Så mycket hjortron har jag inte sett sedan jag var upp på Bracken...för kanske 15 år sedan!

/Hera


På dagen fick jag några liter av svärfar... det kokade M sylt av.


Jag älskar att äta hjortron så jag kände att tusan jag måste ut själv så jag kan äta dem med gott samvete...fast jag hade egentligen ingen lust idag....men vi drog iväg vid halv sex...halv nio var jag hemma igen...

Det var värt det! Alla gånger...det här hann jag plocka.
Ida

Å att du har tålamod med sånt där! Det är jobbiga att plocka men himmelska att äta! Bra jobbat i bärskogen :-)

Lizaloop

Åhhh MUMS!

Ice Lady

Åh vad gott det ser ut! Hjortron är helt klart skogens guld!

Anna

Måste in med ett inlägg till, hinner ju aldrig läsa några bloggar så jag får ju läsa så mkt då jag väl tar mig tid =) Hjortron är det bästa som finns, tvärr tycker barnen det också så dom är jämt slut ;-) Ska ragga mig något bra ställe här som jag kan plocka på!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress