Hera

Minisemester...mm

Vi tog ett par timmars ledigt från jobbet M och jag, bilen var packad så hela familjen drog iväg till Östersund. På campingen väntade min yngre storasyster...B med sina barn, de hade lånat ett tält med tre sovalkover som vi skulle bo i. På vägen dit var vi orolig för regn...det såg hotfullt ut men det gick bra. Uppehåll hela tiden!

Lördagmorgon packade vi ihop för ett besök på Storsjöbadet, de hade nyinvigning efter en reparation. Mycket fräschare än sist var det...de har byggt ut med fler roliga bassänger för de minsta...gemensamma utrymmen för damer och herrar när det gäller skåpen var borta...synd för barnfamiljer som kunde hjälpas åt med barnen...samtidigt slipper man risken för gubbar som "råkade gå fel". Incheckning i stuga blev det sedan, lillebror med sambo, äldre storasyster med make och två av deras barn plus min pappa kom. Snabbt ombyte och iväg i taxi till Torvalla bystuga för 50 års fest. Storebror fyllde ju år! Här kommer en länk till hans hemsida! Vid tolv gav M, jag, Lillbulten, Syster B med barn plus pappa upp och åkte tillbaka till stugan. De andra var inte långt efter...alla trötta efter en jättetrevlig fest. Det dansades, sjöngs karaoke, hölls tal, åts åts åts, dracks och surrades! Hästtjejen sken som en sol på dansgolvet :-) hon håller på att bli stor nu... själv så utmärkte jag mig genom att kuta rakt i svågerns mage när jag skulle spela strutfotboll!
Bilder är jag snål med eftersom jag inte frågat om lov!





Undra hur fotot blev som han höll på ta?
Å vad gör storsyrran bakom honom?
 






























Nu är vi hemma, har dammsugit...och det var Lillbultens tur att skura golven

/Hera


Lizaloop

eftersom jag är tydligen inte är så duktig på att hälsa på dig hemma så får jag väl göra det på jobbet imorgon....

Svägerskan

Välkomna hem! Katten fick inget igår, för det fanns ingen nyckel vad jag kunde hitta... Kaninen fick mat både igår och idag, för hans vattenflaska läker. Tyckte inte han skulle va utan :D Vi hörs! Kramar!

Hera

Hmmm...vilka djurskötare vi är..

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress