Hera

Lisa för själen

Har den här helgen varit!

Torsdag tog Hästtjejen bussen till Big Lake. Fredag skjutsade M mig till Vännäs, jag skulle jobba på det kontoret, för att sedan fortsätta till Kolonin. Min far fyllde 69 år den dagen. Jobbarkompisarna tyckte synd om mig som skulle hänga i Vännäs till 16.30 för att sedan ta bussen upp, så de tog sista timmarna utan mig. Vid fem landade jag i Gunnarn efter en mycket varm bussfärd, där stod M och väntade med pappas urgamla saab. (Här finns bild på den) Jag körde till kolonin, lite svårt tyckte jag det var med rattspak och frihjul! Trevlig middag med trevligt sällskap väntade. Lördagen blev varm den med. Hästtjejen, Lillebror, Svägerskan IL och jag åkte till Gunnarns badstrand. Den allra bästa som finns! Lååååång badstrand där alla kan hitta en egen vik att sola i. Vi valde att bada vid "bäcken" mittemot "klapparn" eftersom vi hade hund med oss. Där är det tvärdjupt och lite strömt, inget för små barn. Vattnet är alldeles klart eftersom det är sand överallt, det gäller att stå på rätt ställe för en del av strömmarna som kommer är lite kalla...men i lördags var det underbart! Efteråt åkte vi tillbaka till pappa. Lagom till att Lillbulten vaknade, hon fick ju vara hemma med sin mormor och morfar. Svägerskan och jag låg och läste varsin bok på en filt. Skönt att bara vara....en lisa för själen helt enkelt!

Svägerskan IL och jag har stött på varandra lite nu och då i livet. Jag var 14 år första gången vi träffades, jag var då störtkär i en av hennes bröder...men den kärleken var inte besvarad ... Några år senare hamnade vi i samma kretsar igen, då var hon svägerska med min svägerska...alltså hon var gift med min dåvarande makes brors frus bror...öhhh....och nu träffs vi igen...nu är hon min svägerska och det trivs i alla fall jag väldigt bra med. Hoppas lillbror är rädd om henne :-)

Förresten träffade även min kusin, som bor i Tun (Såtenäs), med familj. Kul att träffa hennes lilla nytillskott, en glad liten tjej på åtta månader. Kusinen skulle ner till sin bror ("min extrabrorsa") idag...som blivit pappa för en månad sedan. En flicka blev det där med! Jag gläds med honom!

Imorse åkte vi hem...Hästtjejen är kvar några dar till dock...gräsklippning och bad i Lillsandsjön. En liiiiten badstrand där man ställt omklädningsrummet mitt på stranden!!! Om jag fått bestämma hade jag flyttat bak den bra många meter...men men, vi var själva så det blev inte trångt :-) Lillbulten gick ut tills vattnet nådde till vaderna, vattnet kändes svalt och vågorna slog. Ibland tappade hon balansen och drattade på ändan ...oj vad hon drog efter andan :-)

So long allihopa, imorgon är det ny härlig vecka!

/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress