Hera

Jamtli eller Gammlia
Trött trött är vi! Jag hade tagit ledigt idag, det är M:s sista semesterveckan och vi ville hitta på något innan Hästtjejen drar iväg på andra äventyr. Umeå blev målet, nära och bra när man enbart har en dag på sig. Först köpte vi en till bilbarnstol av en f.d. "beväring" som M haft. Löparskor på Gå och Löpkliniken var nästa sak på listan...första gången jag står på det där boxen där man ser undersidan av fötterna (och ser hur tokigt i alla fall jag har trampat på i livet) och sedan bar det upp på löpbandet för att se på en tvskärm sitt löpsteg...nja inte var det nån munter syn för mig...Skorna jag köpte var dock himmelriket! Gott om stöd under foten, kring hälen och gott om plats för tårna :-) Så det blev positivt! M ville se på motorcyklar och Hästtjejen ville gå på Granngården. Lunch på MC och sedan bar det iväg till Gammlia. Varför har jag inte varit där förr? Jag som alltid tyckt att Jamtli i Östersund har varit så roligt att besöka, speciellt i sällskap med Hästtjejen...och upptäcker nu att liknande finns på betydligt närmare håll. Mycket positiv överraskning, det fanns mer än jag trodde plus museérna...inträde gratis dessutom, vilket det inte brukar va i Ö-sund! På bildmuséet var det dock en konstig utställning (eller flera när jag tänker efter) ett vitt rum med en fyrkant av massor av blåa plastpåsar....tusentals...que!...Fick stoppa M som var sugen på att göra ett magplask mitt i det! Förresten, jag är en fena på att gå på styltor :-) Mera shopping på eftermiddagen, kläder till Lillbulten, Hästtjejen och M. På vägen till Strömpilen fick M för sig att kappköra med en ung kille i en Golf. M höll innerfilen genom alla rondeller, de körde som galningar...Hästtjejen och jag kröp ihop...lite pinsamt var det. Gubbj***l tänkte säkert killen!

Nej nu måste jag fixa klart hästtjejens hår...nu är det visst brunett som gäller igen med lite ljusa slingor. Det är sista gången har jag sagt, ska hon bli blond igen får hon baije mig klippa av håret! Sen bleker jag utväxten.

Höres!

/Hera
Stannapanna

JAg brukar också tycka om att besöka Gamlia , det är bara så sällan man tar sig tid att göra det!

Kram

Lizaloop

Har aldrig varit på gammlia..kanske vore något då när mannens syskonbarn kommer upp nästa gång!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress