Hera

V 2 Måndag
 Fick en jättefin bok av hästtjejen i julklapp, den var fylld av ordspråk. Den brukar jag läsa inför att jag ska skriva mitt måndagsblogginlägg, för att kunna välja ut ett som känns passa för mig just då. Nu hittar jag inte den...i flyttröran...så idag vill jag att ni läsare bjuder mig på ett ordspråk! Så då går jag inte alldeles lottlös den här veckan, boken har säkert kommit fram till nästa måndag.

Hon, hästtjejen, är fortfarande i Big Lake. Men hon kommer hem imorgonkväll, vi längtar! Det är så tomt utan henne! Idag ska jag och Lillbulten åka till Vindeln för babysim tillsammans med Räkan och Svägerskan. Ska bli roligt att få göra något annat än att tömma flyttkartonger.
Onsdag är det skolstart och därmed även nystart när det   gäller näringsintag...Bye bye Chocolate ,  Cake , Ice Cream 2 , DancingBeer 3 , Soda  å annat onyttigt. Vi blir inga fanatiker utan vi lägger bara av med godis å sånt. Sedan är tanken att vi ska röra på oss lite mer (jag i alla fall...)  


Annars har vi inget annat planerat, vill bara få klart flytten...igår hängde M upp lite tavlor och bar upp vapenskåpet.
Skåpet var tungt men M är stark ( å väldigt envis). Sedan skedde även en liten olycka.  Jag är ju så fumlig av mig, det vet alla som känner mig...jag skulle ställa den nykörda vattenkokaren på köksbordet (vi skulle dricka lite snabbkaffe på maten) tänkte placera den på ett grytunderlägg som låg på bordet men ställde den på kanten så den tippade och hetvatten sprutade iväg...på M:s rumpa... han rev av sig byxorna Moony 2, det blev nog inte så farligt utan han började skratta så då skrattade jag med så jag kiknade...lillbulten började gråta för hon trodde nog att vi blivit galna (ännu mer galna). Tur var det att inte hon fick hetvatten på sig...det har jag själv provat, då jag var liten...fick åka på sjukan...

Ser med spänning fram emot några citat!Bouncy

/Hera
Maria

Mitt favorit är - Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart...

StAnnapanna

Ett varmt ord kan hålla dig varm i tre
vintermånader ( japanskt ordspråk)

Förra veckans i almanackan ;-)

Jenny

Haha...jadet måste ha sett för roligt ut när M sliter av sig byxorna..haha aj jises :o)

Jo du, förresten så är jag på det där med godis och sånt. Ja iaf tills vi far. Ska ju skaffa mig ett månadskort så jag få spinna med IL (vilket säker bli jobbigt :oD )

Ha det bäst minimoster :o)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress