Hera

Tradera, första affären
Inspirerad av min svägerska som hittat så fina kläder till Lillbulten på Tradera så gav jag mig idag ut i dess djungel. Men oj vad mycket det fanns, mycket fint men även mycket skrot. Hittade tre ljusstakar från Ittala, såg ut som Ultima Thule. Jag har skålar och glas därifrån som vi fick i bröllopspresent av M:s föräldrar och jag är helt enkelt galen i det! Tycker det är så himla fint. Hur som haver, budgivningen på stakarna vann jag inte. Nån budade över när det bara var nån minut kvar och...skit också, lite sur blev jag för jag kunde fått dem jättebilligt. Skam den som ger sig, jag kämpade vidare i snåren och la in ett bud på en annan ljusstake som enligt uppgift ska vara från samma serie. Portot blir dyrare än vad varan är, totalt 81 kronor....Nu får vi se om det här funkar...om något kommer....vad som kommer, om det är ur den serien över huvud taget...

Känns lite farligt detta dock, man kan göra många fynd...snabbt har man lagt ett bud här och där, för småpengar kan man tycka men vinner man alla så :) drar det ihop...

Kul att testa dock, jag har länge varit sugen på prova på att sälja saker på Tradera men jag har upplevt det lite omständigt...vi får se!

Iittala Ultima Thule ljustake
/Hera
Svägerskan uppi backen

Bästa sättet att göra fynd är att sitta och lurpassa dom sista minuterna på Tradera! Då kan man lägga precis över i slutminuten *ler*
Ses imorrn!

Stannapanna

Tradera har periodvis varit min drog ... Det är inte så tjorvigt att sälja - börja med några få saker bara, för att prova, ska du se att det går bra. Jag köper mest men har provat sälja oxå - det tar bara sån tid och jag är ju en stressad människa ... Ha det bra ;-))

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress