Hera

Rörligt och rörigt...

Företagsekonomi var ett favvoämne under gymnasietiden. Termer som fasta och rörliga kostnader sitter som berg i min hjärna, det kan jag...nu när jag läser ekonomistyrning så talar man om rörliga kostnader, helt fasta kostnader, halvfasta kostnader, reversibla, irreversibla, blandade rörliga och fasta kostnader...fan vad man rör till det! Helt plötsligt kan man ingenting! Nej, jag saknar gymnasietiden...då var livet enklare, allt var svart eller vitt, man visste allt, kunde allt, hade åsikter om allt och framför allt rörliga kostnader var rörliga, fasta var fasta :-)

Annars har jag varit till tandläkaren...det gick bra, så det var ju onödigt att gruva!

Vi funderar på att sälja våran saab...vi har lite andra bilbehov nu när vi bor tillsammans på heltid, därav har M och jag pratat om det. Funderar på en fyrhjulsdriven sak... Idag när jag körde hem från Vindeln, jag var ensam, spelade järnet på radion låten med basshunter
(now your gone)...
bilen går som en gud, den är snygg (framför allt ren...just nu...)

NEEEJJJ jag vill inte!

/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress