Hera

Ny simhall i Vindeln
Moderater och Kristdemokraterna i Vindeln verkar för ett nybygge av simhall i Vindeln. Det har jag kunnat läsa mig till i VR bladet. (undrar vad VR står för?) En fin ritning kan man se, verkar jättebra! Sedan finns en notis på sidan innan, en liten enkät om vad medborgarna i Vindeln vill kring detta. Huruvida man vill ha en ny simhall eller renovera den från 1973. "nu vill vi veta vad kommunmedborgarna tycker" skriver man...vilka vi undrar jag? man kan även gå in på www.vindeln.politik.se och rösta...kan man se vilka vi är där då undrar jag...jo det finns ett namn där på en person...det namnet finns även i notisen med pytteliten text. Oj, det verkar vara samma person som skrivit under för M och Kd i annonsen jag först skrev om.

I Big Lake vill oppositionen också bygga ett nytt badhus, där diskuterar man dock ekonomi. På vilket sätt man ska göra det smartast...sedan är ju frågan om något händer för nu har Alliansen där  fullt upp med politiska vildar och Lennart Holmlund som hotar avbryta allt samarbete...har han inte annat att bry sig i känner jag i alla fall...jag tycker Gunnar Åström kan vara lite klumpig ibland i sina uttalanden...men här håller jag med honom...sen kan jag också känna att när har Umeå brytt sig i Storumans kommun? Nej, heja Skelleftå säger jag bara! Där finns det folk som tror på inlandet och inlandsborna, inge storebrorsfasoner alls!

Hur som helst, här i Vindeln verkar vi kommuninvånare ha pengar som gräs eftersom det bara är frågan OM vi vill ha ett nytt badhus eller repa det gamla. I alla fall enligt Kd och M


Dagens badhus i Vindeln har ett rangligt skötbord på damernas, det är bättre än inget.
Dagens badhus i Vindeln har inget skötbord på herrarnas, det är dåligt!

På sista sidan i VR bladet informerar Tekniska enheten om kommunens lekplatser, korta enkelt utformade förslag om de 11 olika lekplatserna i Vindeln. De övriga tre, 2 i Åmsele och en i Hällnäs skriver man inget om utan skickar ett brev till byaföreningarna där istället...jag tycker det skulle vara intressant att läsa även om dessa...det kanske även Vindelnborna tycker... kan ju vara intressant att jämföra alla 14 ...

En sista reflektion...Det här är helt fantastiskt, ni vet att lokala matvaruaffärer skickar ut ett blad ibland med erbjudanden typ 2 kg matris 19 kronor...det gör man här med men baksidan nyttjar tydligen ägaren som nåt slags personlig åsiktssida, tidning, kalla det vad ni vill! I alla fall Peter på "Butiken med tryck" undrar " varför det är så tyst om killarna på Skandia som jonglerade med 100tals miljoner". Han kritiserar även journalister som skriver om den farliga maten, att den är otjänig (han menar nog otjänlig). Han menar att undersökningar om matförgiftningar visar att det beror på hanteringen av maten i hemmet...

Jag antar att han vill släta över all kritik som varit mot Ica kring kötthanteringen. Jag kritiserar honom inte, jag tycker det var rätt kul...ett annorlunda grepp...

Sååå då har jag skrivit av mig litegrann...så nu ska jag läsa det jag borde läsa...ekonomistyrning.

/Hera
Vi uppi backen

Hehe! Måste säga att jag gillar dina funderingar! Särskilt det där med lekplatserna. Har vi ens en lekplats som fungerar här??? Kanske skulle vara bra att jämföra mot alla i tätorten...
Vem vet?! Ha det gott!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress