Hera

Långprommis
Blev det idag, till Hjukenkorsningen, uppför berget, genom Hällnäs, nerför berget på andra sidan och ut i Bodarnakorsningen å hem. 1,5 timma cirkus...lite småkallt var det trots att vi gick i rask takt. Svårt det där med att klä sig lagom. Nästan hemma så träffade vi närmaste grannen för första gången, tant O. med dotter å måg. De var jättetrevliga!

Fyra dagar har nu förflutit och jag har rört på mig varje dag...i någon form. Målet är att småsvettas minst 45 minuter per dag...låter lite märkligt kanske :-) Känner mig lite duktig, hoppas bara ivern håller i sig! M styrketränar med gummibanden han fick av min lillebror och hans sambo. M är ju rätt slim redan så att säga :-) så han ska lägga på sig vikt istället! Tänk om det vore som på mitt jobb...man fyller i en blankett, kontrollerar att allt är riktigt, man registrerar det i datorn...pang bom, överfört och klart! Från mig till honom...fast han vill nog ha vikten i form av muskler, å de tänkte ju jag behålla :-)

Förresten, jag skottade snö med traktorn idag! Första gången, tur att M putsade till det lite efteråt för vägen blev lite smal...hade hållit ut för lite i sidan...sen såg det ut som om den som skottat var full för det var lite vingligt å svängit...men men, prova själv att backa ner (fort kändes det som det gick) för en brant backe med ett blad bakom traktorn å få det snyggt på första försöket innan ni skrattar! Nåja får jag träna lite så blir det nog bra...

Hästtjejen kämpar tappert med Lillbulten...gåträning...det lustiga är att när jag provar så vill inte Lillbulten men när Hästtjejen testar så går det bättre!

Vet ni vad, trots att det fattas gardiner, kökslampan är upphängd men inte ikopplad, tavlor hänger där det råkade finnas en spik i väggen (väntar på rätt placering) så känns det som att flytten närmar sig sitt slut. Det känns så j*a bra!

Annars har vi skrattat gott ikväll åt den här filmen...


God natt!
/Hera
ÅM

Det där med att skotta snö med traktorn har jag också testat! Inte lätt.. vi har en snöslunga och skottar med. Det brukar synas när det är jag som har varit i farten, det är liksom lite vingligare, jättebrett här och jättesmalt där. Men vad gör det, vägen går ju att köra på ändå!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress