Hera

"Flum i Storuman"
Efter att ha läst dagens ledare i Västerbottens Folkblad så gick jag in i Lennart Holmlunds blogg och läste vad han egentligen skrev häromdagen om Flum i Storuman.

Visst, jag håller med Bodén och Holmlund om att allt ska gå rätt och riktigt till. Har folk valt vänsterpartister så ska de representeras av vänsterpartister...vill man som folkvald inte längre tillhöra det partiet, vilkets plats man sitter på så måste man lämna den till förmån för en annan i det här fallet vänsterpartist. Jag tror dock att många i Storumans kommun röstade på Erold, inte vänsterpartiet...men nu är det ju inte det systemet vi har i Sverige...och demokrati är oerhört viktigt!

Jag står dock fast vid att jag tycker att man ska inte hota det första man gör...för det är då så jag som ser på saken utifrån upplever det....

Ja ja...nu är det som det är ...i ankdammen.

I kommunen jag nu bor i är det dödstyst...jag upplever att det skrivs inget i tidningarna, det enda jag läst om är detta badhus som jag skrev om igår. Däremot har vi en av landets inflytelserikaste kommun och landstingspolitiker som kommunalråd, det är imponerande tycker jag! Undrar om det finns gamla gäddor som simmar runt i vassen här med...för att kolla in eventuella ankor...

Hmmm, det där blev så djupt så jag begriper det nästan inte själv ....öhhh... så jag lämnar det så!

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress