Hera

Varför?
Har tidigare skrivit om den lokala icahandlaren som finns här...han som driver "butiken med tryck". I de två senaste bladen han skickat ut så har han haft med frågor av olika svårighetsgrad.

Den här veckans Varför? är:
Varför äter inte isbjörnar pingviner?   Den frågan var busenkel, tycker jag!

Förra bladets fråga var värre...
Varför blir "marknaden" och konjukturen(konjunkturen menar dom?) emellanåt "överhettad"?
Den frågan kräver nog sin man...eller kvinna att svara på...eller vad säger ni?

Började fundera på det där med Butiken med tryck...butiken heter Ica Draget...Varför inte butiken med drag i?...fast de har nog dåligt med fiskedrag...dragselar...de kanske trycker saker....finns det samröre med de som trycker VR bladet...går in på VR bladets hemsida...Vet fortfarande inte vad VR står för...kan inte utröna det på hemsidan....det finns en bild på en person...vem är det?..det står inte heller...nej jag ger nu upp min nyfikenhet men väntar däremot spänt på nästa Icablads...Varför?

/Hera

I Backen

Jag tror att VR Bladet står för "Vindeln runt Bladet"

Maja

Jag skulle också gissa att VR kommer Vindeln Runt eftersom bladet kommer ut i hela kommunen samt i vissa angränsande byar.

Ice Lady

Jag gillar inte Dragets reklamblad... Tycker det är för mycket felstavningar och ser såååååå FULT ut att jag nästan får sura uppstötningar...
Tycker han borde skaffa en blogg om han har en massa åsikter som han vill förmedla till sina kunder (helst med stavningskontrollsfunktion förstås). :-P

Hera

Ja proffsigt är det inte...därför blir jag så glad av det, för det är ju så heltokigt att göra som han gör...det enda jag undrar över är...Varför? Vad är hans syfte?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress