Hera

V.6 Måndag
Är det bara jag som tycker att tiden rinner iväg? Nu är det måndag IGEN, sanslöst!

Lill Lindfors lär ha sagt "Alltid blir det nå´t, - fast inte alltid som man tänkt"

Sant sant!

Vad har vi den här veckan framför oss då...-24 grader har vi, därför skippar vi badet idag. Är hemma och eldar istället...det behövs när det är kallt ute. Här inne är det antingen väldigt varmt eller väldigt kallt, dålig isolering kallas det kanske? Det går dock bra så länge jag är hemma och eldar och att vi har ved att elda!

M jobbar förmiddag, så han åkte fem imorse, Lillbulten och jag drog oss till halvåtta. Hann precis säga hej då till hästtjejen som då gick ner till taxin. Idag fyller en av mina svågrar år, han uppi backen. GRATTIS!!! 33 år ung! Ingen tårta blir det för mig för jag ska till Tavelsjö ikväll, hemvärnsmöte. Spännande blir det...hoppas många ur kompaniet är där så man får se vilket gäng man hamnat i nu!

Har fått upp innetempraturen från 16 till 18, ska koka mig en kopp té för jag känner mig frusen. Lillbulten som sitter med stickekläder på sig (önskar hon kunde börja gå så hon var mindre på golvet) ska snart få sova.

Måste kolla upp...visst börjar skidskytteVM snart? Är det i helgen?

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress