Hera

Lönesamtal
Var till stan idag...alltså Umeå, träffade min chef som var där i annat ärende ( hon bor i Vilhelmina) för genomföra det årliga lönesamtalet. Jag inte hade så stora förväntningar på högre lön eftersom jag varit föräldraledig plus att hon väl vet att jag inte kommer tillbaka till Big Lake...men det var så kul att träffa henne! Hon är en frisk fläkt   :-) Träffade även lite annat folk för att försöka utröna min framtid i eller utanför banken...vi får se vad resultatet blir.

Lillbulten var hemma med M, jag åkte med hans föräldrar..vi hann på en hel del affärer innan deras bil blivit servad ( vilket var deras ärende)....galonkläder, tvättlappar och 30 l välling till Lillbulten och gardiner till hästtjejen...en chokladkaka till M....två till mig ;-)...

Det här med att säga stan....när jag nyss träffat M så pratade jag om att jag skulle till min brorsa i stan en helg...M tyckte det skulle bli roligt....tills han insåg att det var inte stan som han var i (Umeå) utan Östersund....så kan det bli ibland, när man inte är tydlig i kommunikationen...

/Hera
Lisa

Ja bor man här är det ju umeå som är stan..!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress