Hera

Äntligen lite mindre färg...
....vi köpte färg...innan vi permanent flyttade in. Den var till vårat sovrum, nu är den på väg upp! M står för målningen eftersom jag bara kluddar och kladdar...(ändå hade jag en farbror som var målare)...själv har jag skruvat (ja, ni läste rätt...skruvat) ner lister och foder, dammsugit och dammtorkat...provat att måla litegrann i taket.

  Nov 2007...alltså före :-)

Träet nertill blir täckande vitt, taket ska också vara vitt men där ska man ändå se ådringen...Väggarna har en strykning kvar, blir precis som jag vill ha det men taket har vi målat två gånger fast det syns knappt. Fortfarande träfärgat...behöver mer vita pigment?

..Tapeterna har jag inte köpt men det ska vara Boråstapet, Anno 1905 Pigkammaren. Enligt nätet finns ingen återförsäljare i Vindeln, är det möjligt? Ska kolla i morgon i verkligheten...


Det känns så kul att äntligen få det här gjort...fast det är lite rörigt just nu.

Nej, tillbaka till BAS-planen!

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress