Hera

Premiär i dubbel bemärkelse.
Har nu för första gången vallat ett par skidor. Detta med hjälp av en instruktion från Ski-Go och att jag såg en film för någon vecka sedan på Swix School:s hemsida....det var inte enkelt...hur ska det se ut när det är klart? Därefter var det dags att prova, ut på leden M trampat upp nedanför huset...den är inte lång men den var kul, lite svängar, nerför och uppförsbackar! Chinook hängde på andra och tredje varvet, jag fick tjoa rejält för att hålla honom ifrån mig...han fick nog nån touch ändå...men han lär sig väl!(?) Kul var det men s***n i gatan så ont i fötterna jag fick...precis som jag brukar få när jag åker slalom eller skridskor, skorna är inte för små men man är ju inte van!

Mellan vallningen och skidturen var jag tvungen gå in och byta om, kom in i vardagsrummet och där ligger Chinook i soffan...öhh...ligger CHINOOK I SOFFAN....men CHINOOK...hojtar jag förebrående...han viftar på svansen...

/Hera
Lizaloop

Jisses vad du håller igång!

Kan tänka mig att vovvsingen tyckte det var kul!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress