Hera

På minuten

Fredagkväll så var det dags för den årliga julfesten för oss som jobbar på kontoren Vindeln, Vännäs och Bjurholm (vi har samma chef). Respektive fick följa med vilket är första gången det fått ske trots att jag jobbat åt företaget i 17 år! Riktigt trevligt var det...vi fick bl.a. prova på "På minuten" som brukar vara i programmet Doobidoo...vi gjorde det i lag. En i laget fick stå med ryggen mot bilden på väggen...de andra i laget fick börja sjunga en sång som artisten är känd för...åsså var det bara att gissa för stackaren...vilket inte alltid var enkelt. Svårast var det dock för de som INTE var med i laget att hålla tyst...det både sjöngs och avslöjades ledtrådar...   :-)

Se bilde med tittel: T74110.jpgLördagmorgon ...pigg som tuppen, eller hur det nu var, så klev jag upp. Hade lovat Hästtjejen en dag på stan...vet ni vad...jag köpte mig ett vallajärn...en tidig julklapp till mig själv. Just nu väntar jag på att M ska komma tillbaka (han är och tvättar bilen, ni vet...nu "saltade" jag ju ner den igen) sedan ska jag valla skidorna (vill vara ifred första gången...annars kletar jag väl fast både Chinook och Lillbulten i skidorna. Snacka om att skidåkning är en prylsport. Det är borstar och sicklar, vallajärn och pinne att rensa kanalen under skidan med...vallajärnsväska (vilket jag gärna skulle vilja ha, en väska för vallor och järn alltså) ställ att fästa skidan på när man vallar. Då har jag bara räknat upp det förenklat för givetvis finns det olika borstar för olika tillfällen, olika sicklar osv. Sedan kommer vi in på kläder....ja jag säger då bara det ;) Jag har dock nu så jag borde klara av att få fast vallan och kunna åka!

Annars har jag en veckas semester nu...det ska bli julbak och pyssel har jag tänkt...gärna skidåkning också :)

/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress