Hera

Minneskort...
är inte min grej. Fick ju ett större minneskort till min telefon...har inte funkat, det är tydligen något fel på det och vem orkar reklamera det när det är sänt till en via tjottahejti och sålt av en telefonabbonnemangsförsäljare från ännu längre ifrån (typ Stockholm) som stod på Konsum en tisdagkväll när jag skulle handla mat i sällskap med en grinig Lillbult medan hästtjejen tog ridlektion. Nu verkar minneskortet i M:s kamera (vilken jag använder,har ingen egen) ha gett upp...blä! Har roat mig med att scanna in lite bilder från min barndom istället...någon bild måste ni ju få! Annars så bor Lila i granen...det gillar inte granen...ok, den är inte äkta men grenarna är inte gjorda för julpynt i tyngviktsklass = kattunge.


Hera som liten på Skjutbanegatan i Västerås...det lär ha varit Sveriges längsta lägenhetslänga på sin tid...har försökt söka efter fakta, se om det är sant men hittar inget. Antar att det inte är något man är stolt över...så här i efterhand när man hunnit reflektera över miljonprogrammets effekter. Däremot upptäckte jag att Nordens största insjöhamn ligger där, att Sveriges första gymnasium grundades där (1623) och att Sveriges sista avrättning skedde där (1900)! Sedan verkar det finnas ett hotell i ett träd...öhhh...inte på Skjutbanegatan förståss...utan i Sveriges 6:e största stad. Vesterååås. (visst hörde ni betoningen?)

M jobbar natt, Hästtjejen och jag har "jullov"...Lillbulten sover...och här sitter jag och ugglar. Nej, god natt på er!

/Hera
Pernilla

Haha, ja vi har också en katt i granen. Hon förstår tydligen inte att hon inte är kattunge längre utan slänger sig handlöst från gren till gren och det rasar bara julkulor. Hon har dock inte lyckats välta granen än men det är bara en tidsfråga...

Mötley Annika

GOD JUL önskar jag dej och hela familjen !

Ice Lady

Ha en riktigt mysig jul nu! :-) (Och vi har samma julgransproblem, ha ha ha ha...)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress