Hera

Feber...

Har nu haft en veckas semester, känns som det var välbehövligt, njutbart och behagligt :) Ger lillbulten välling för kvällen, det är ju dags att nattas...hon vill ligga kvar i min famn...efter ca 10 minuter inser jag att det här är inte som det brukar, hon känns varm och go. Fram med termometern...javisst 39 grader. Hon har varit förkyld hela veckan men smäller till med feber dagen innan arbetsdagen måndag som vare sig jag eller M kan vara hemma...för andra på våra jobb är redan lediga...Det löser sig dock genom att jag börjar lite senare på dagen och Svärmor täcker upp resten av dagen. Jag har inte velat lämna bort mina barn under tiden de varit sjuka, däremot efterråt...typ lite karensdagar...men nöden har ingen lag...

Annars har M och jag städat HELA dagen, hade tänkt mig en skidtur men energin räckte inte (sedan var det lite väl kallt också). Vi har inte bara dammtorkat, dammsugigt och torkat golv utan även fått upp lite krokar och andra förvaringshjälpmedel. Städat ur vissa skåp, skurat upp spis och micron rejält...det känns såååå skönt att ha allt gjort!


Nej, nu får vi hoppas på att få sova inatt (det kan ju vara si och så med ett barn som har hög feber)!


/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress