Hera

Portad sedan åskvädret.

Har jag varit, nu är modemet igång..liksom jag! När jag skriver det här så är det söndag, skriver för att jag vill göra det medan mina upplevelser känns någorlunda färska. Sedan får jag se när det blir publicerat.


Åskväder hade vi förra veckan och störtregn...har nog aldrig vart med om värre regnande. Vattnet rann nerför vägen likt en liten liten bäck...vi stod inomhus och kikade förundrat ut...

-Tur att vi hunnit byta tak, konstaterar M


I helgen har det varit jakt och fiskemässa i Vindeln, fick träffa på lite Big Lake people då. Tulesson från Blaiken med sina uppstoppade djur och fiskehörnan från Storuman med alla sina drag och spön. Lördagen bestod bl.a. av en hundparad som min driftiga svägerska varit med och anordnat. Drygt 30 olika jakthundar visades upp, det var kul och intressant. Själv blev jag störtförälskad i en stor strävhårig vorschter. (Stavas det så?) Hon var hur fin och go som helst! På kvällen var det pub och utomhusspelning...lite svalt, lite folk men väldigt trevligt! Träffade på en fritidspolitiker, Dan Oskarsson som har skrivit ett hur kul blogginlägg som helst på Kurirens hemsida...plus att han skrivit lite om mig  :-). Träffade även några hemvärnskompisar, en bilddagboksbloggare med ursprung i V-mina...och lite fler! Idag, söndag blev däremot lugn, tvättat kläder åt Hästtjejen som kom hem från Big Lake igår, skrapade bort färgen från skrivbordet som ska målas om (varmluftspistol är bra) och lite fika på berget. Sen har jag ju dessutom tillbringat stor del av dagen för att ringa Telias kundsupport, jag har nog nött ut alla där nu med mina dumma frågor så nu är ett nytt modem på väg i posten! Så snart knackar jag på internetdörren igen...undrar om någon släpper in mig?


/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress