Hera

Pass 26
Löpning, ser i min träningsdagbok att senast jag löptränade var 080624!! Det är ju inte långt ifrån 2 månader...jag som hade som mål att springa en mil den sista sista söndagen i augusti! Att de skulle bli tjejmilen avskrev jag för någon vecka sedan, känns faktiskt inte ha råd att åka iväg...skulle nog farit om jag bott kvar i Big Lake för där går det en särskild buss...då har man resa och boende för en rimlig peng plus att man känner de flesta som åker så bara resan är ett nöje för sig...flyga är rätt dyrt...åka tåg känns inte så tänkbart...för mig.

Nåväl anses Sanna Kallur ovan att hoppa häck så är jag nog helt okunnig när det gäller löpning...för att känna hur läget var så testade jag kroppen genom att springa till campingen fram och tillbaka. Var tveksam innan att jag ens skulle orka men kände efter 10 minuter att jo visst det här känns bra...mindes inte riktigt vilken tid jag har haft förrut på sträckan så jag eldade på...sista kilometern stack det både i fötterna...och i tungan(!)...halvt spyfärdig hade jag alltså sprungit 3,88 km på 28:32...två minuter saktigare än min bästa tid ...kondition är färskvara...men jag är faktiskt riktigt nöjd här jag sitter och känner att svetten rinner efter ryggen för vaddå...jag for ju ut och sprang!!!

Duktig Hera
/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress