Hera

Badbrud
Här är Lillbulten...fotot är väl en timma gammalt...lite lik min lillebror är hon...


Annars kokade jag palt idag! Med hjälp av den norska dunderblandningen...har lite svårt med norskan, trots att min mormor är norska plus att jag har en svåger som kommer från Mo...Så här står det på påsen " Raspeballene skal småkokes i kraft i ca 1 time."...........småkokes i kraft?..Småkoka ordentligt eller vaddå?? Ja ja...palt blev det, god blev den men skämdes lite inför mig själv när jag ställde fram KÖPT lingonsylt på bordet i dessa hösttider....


/Hera
Lizaloop

Titta på missarna på min blogg!

Ida

jädrans va du ha uppdatera bloggen idag! KUL! :-)å du jag äter också köpt lingonsylt, hehe

Katarina

Har också testat den goda norska "palten", och funderade lika mycket över texten "småkokes i kraft".

Men har nu hört av en med norsk anknytning att kraft är detsamma som spad :)

Anna

Vilken härlig bild. Söta tjejen

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress