Hera

V18. Måndag
Dyngförkyld är jag!

Lite ont i halsen, jättesnorig, skallebang...och allmänt hängig! Hästtjejen är hemma för hon är risig i kistan, magsjuka går i vår omgivning. Lillbulten är lite snorig men annars är det bra. M jobbar och står i.

George Sand lär ha sagt att    "Det finns bara en verklig lycka i livet - att älska och bli älskad"   Att det är lycka håller jag med om.

Det finns så mycket att berätta. Systerdottern har hämtat sin hund...väntar med spänning på uppdatering i hennes blogg. Min helt klart sportigaste svägerska (bland de sportigaste personer jag över huvud taget känner) har köpt en ny fräck cykel, fick den här bilden på den via MMS...den lär nog få nöta asfalt i sommar om jag känner henne rätt! Hästtjejen var jätteduktig på musikcaféet förra veckan, hon spelade piano i ett "band". Vi skrev kontrakt för att ingå i en tobaksfri duo från och med nu och hela högstadietiden, så nu blir det ingen feströkning för mig. Jag känner dock att jag gör vad som helst bara hon inte börjar med några sådana dumheter! Slutligen...igår när M, Lillbulten och Hästtjejen kom hem från ranchen så satt Simpson utanför carporten och välkomnade dem...gud vet hur länge han studsat runt här ute...Tur för oss att han ville stanna här hemma!

Kommande vecka då?
Ja, först ska vi bli friska. Jag ska i vanlig ordning "sanera" huset...alltså städa mycket noga...det är en mani jag har när någon är sjuk här hemma. Speciellt när det finns minsta tendens till magsjuka. Imorgon på förmiddagen ska M och jag se om inte vi hittar en diskmaskin i Vindeln som vi vill ha. Annars är det ju valborg...första maj...och på fredag ska jag ju jobba! Det blir riktigt roligt :-) Hoppas alla behörigheter och inloggningar funkar så att man kan göra lite nytta!

Ha det gott folk och kom ihåg att deklarationen ska vara inne senast fredag!

/Hera
anna

snygg header!

krya på dig(A)

Sofie

Fin header =)

Soha

Hoppas du får en bra dag :)

jenny

snygg header =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress