Hera

V. 17 Måndag
Ökenvecka?

Ja på förhand känns det nästan så.

I och för sig så ska jag bada med Lillbulten idag och sedan gå på musikcafé ikväll ( Hästtjejen ska spela orgel), det blir ju kul. Dock jobbar M...10-19...med dryga timman i resväg så lär jag inte se honom mycket...Du kan ju få sovmorgon varje dag säger han...sovmorgon, min rygg ger mig ingen sovmorgon. Tyvärr! När det gäller ryggen så vet jag vilka stretchövningar som hjälper bäst (min förra sjukgymnasts goda råd)...så jag töjer på varje dag, blir det inte bättre ska jag söka hjälp. Lovar! ...När det gäller arbetstider så är det bara att gilla läget, det kommer andra bättre veckor...fast själv tycker han det är kanonarbetstider (vilket jag kan förstå, han behöver inte kliva upp i ottan!)Helgen ska jag tillbringa i Umeå, hemvärnsövning...ska se om jag kan få åka med "grabbarna" från Vindeln!

Att inte få åka med "grabbarna" är ett internt skämt mellan M och mig. När jag nyss flyttat tillbaka till Big Lake så gick jag åter med i damkören där...den kören brukar uppträda tillsammans med manskören vilket innebar en del gemensamma övningar. Tänkte ligga i framkant så jag gick vid första tillfället över till grannen som är med i manskören och frågade om han ville åka med mig till övningen...nej tack, snällt att jag frågade men han skulle åka med de andra herrarna från bostadsområdet som han alltid gjort...men han frågade inte om jag ville åka med dem, jag skulle ha rymts... Så varje gång det var samövning så åkte dom bil dit, jag tog oftast cykeln och M brukade fråga efteråt...Nå fick du åka med grabbarna ikväll?  He he he

Idag får ni en gammal bild...från 2003, just det året vi flyttade tillbaka till Big Lake från Umeå. Det är M och Hästtjejen som boxas...Herre vad hon har blivit stor nu!


/Hera 
Lizaloop

Vilken tid är det ikväll?
Hästtjejen är lik dig :)

Jenny

Ja jag håller med om att hon har blivit stor. Din andra hälft har ju också växt en del ;o)

Kram

Hera

Hmmm Jenny...precis, båda har blivit äldre (det är väl så man säger...inte stor)...Hästtjejen har dock blivit större :)...M däremot blir bara mindre och mindre...han är nog snart i din R:s viktklass...

/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress