Hera

Plockad fågel
Fem cm nysnö har vi ute...ovanpå det ligger massor av svart fjädrar. Någon verkar ha plockat en fågel.

Själv har jag just gjort bort en sak jag gruvat för länge...I sommar är det 9 år sedan jag och min dåvarande man gjorde en affär som så här i efterhand visade sig vara mycket dålig. Jag vill mena att vi blev lurade...under åren har vi fixat och donat och varit tyst...trodde vi åtgärdat allt men i vintras kom en smäll till...som var rätt rejäl...nu är dock även det fixat, jag har sålt huset och de nya ägarna har fått ett nytt hus...i alla fall underifrån... Jag ringde mina säljare och berättade vad slutnotan och resultatet blev. Mannen förklarade sakligt att han har samma ståndpunkt som sist(att det inte är ett dolt fel), kvinnan tar över telefonen och förklarar hysteriskt att jag ljuger, att mina fd grannar ljuger och alla andra med för hon vet minsann. Mannnen tar över telefonen igen och menar att han tycker det är tråkigt för mig att det blivit som det blivit och hur tragiskt mitt liv blev just efter jag och min förra man köpte huset...å att han minsann hört hur det var med historien före min man dog.... Jag frågade vad han menade med det men han ville inget säga. Har du sagt A får du säga B menade jag...nej inget svar. Han önskade mig dock all lycka med min nya man och med mina barn och att jag nu skulle glömma allt det där gamla och lägga det bakom mig! Några pengar från dom kan jag dock glömma. Vem kan hålla tillbaka tårarna och vara saklig i ett sånt läge...inte jag i alla fall. Just nu känner jag bara ....törs man skriva så....gubb och kärring*¤#*-el!

Hur "historien" var innan min man dog har jag min bild av, jag vet inte allt för då skulle det troligen inte gått som det gick men jag vet betydligt mycket mer än vad andra vet eftersom vi, liksom många andra par inte visade allt utåt. Grunden till allt var dock inga bekymmer mellan oss(vad jag vet)...otrohet, saknad av kärlek mellan varandra osv utan annat....å jag fattar inte vad säljaren ville insinuera...å varför han tog upp det men inte ville berätta...och därmed ge mig chansen att bemöta, förklara...eller inse något jag inte vetat....Jag hatar rykten, skvaller...jag längtar efter ärliga, rakryggade personer!...så Ja säljaren, jag tänker inte prata med dig igen!


/Hera
StAnnapanna

Men snälla nån... Lyssna inte på sånt skitsnack, att dra upp sånt där i din situatuion nu... det var ju för att skjuta över skulden/pratet på nåt annat från sig själv ... Även om han sagt vad det handlade om så är det inte säkert att han "trodde " dig när du berättade din sanning ... Jag var med om nåt liknande förra veckan, tro mig - det sägs" ingen rök utan eld" men nog vet jag att det visst kan vara så... det ligger inte nåt bakom allt skitsnack - en del är kort sagt bara - SKITsnack ! Näsan i vädret och rak i ryggen och skit i korkskallarna !

Maria

Klart han inte vill erkänna att det är ett dolt fel, ta kontakt med en advokat tycker jag, 10 år gäller väl??? Sen håller jag med Anna, rak rygg och näsan upp... Kram på er.

Svägerskan i backen

Håller med ovanstående kommentarer helt och fullt!!! Skit i korkskallarna! Fult att ge slag under bältet sådär. Men ska inte svära, men jag håller med om det du skrev om kärring & gubb du vet!
Kram

Anna

Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Tänker dessto mer. Fler än en gång i livet får man ju fundera på hur folk är funtade. Vad är syftet med att spy ur sig saker? Nej jag blir bara arg, du är så bra Hera fast det vet du ju redan. Kram Anna

Lizaloop

Men SÅ sjukt, vilka männsikor...usch

Ice Lady

Ja, USCH kan man verkligen säga... Vi hade också problem med mäklaren och säljaren när vi köpte vårt (senaste) hus! Känner igen situationen! Men helt klart ska du stå på dig och vända på varje sten för att se om det inte finns någon möjlighet att få tillbaka åtminstone delar av kostnaderna!

Strunta (fast det är lätt att säga och svårt att göra) i rykten och skitsnack! DU vet sanningen och det är huvudsaken.

PS. Vi ses ikväll! :-) DS.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress