Hera

Pass 6
Vecka 2 pass 6

Idag var det 6 min x 5 repetioner med 2 minuters jogg emellan. Vädret var uselt, snön föll hela tiden. Jag var ur form, har haft ont i höger knä och nedre delen av ryggen sista dagarna...var tveksam på att ge mig ut. Sprang mot Hjuken för att få medvind på vägen hem :-)...det gick bra...nu när konditionen blivit bättre så funderar jag på annat än att bara andas för att överleva..hi hi så jag började klura på nästa veckas springning...tänkte att då blir det säkert 7 minuters jogg...vilket resulterade i att jag helt plötsligt sprang 7 minuter idag istället för 6...sista rep. gick så bra så jag slog ihop dem...summma kardemumma:
6 min x 2 rep, 7 min, 14 min
Anledningen till mitt onda högra knä kom jag även på under passet, jag har troligen avlastat vänster hälsena...vilket gjort att högra knät tagit stryk. Nu har jag inte ont i hälsenan längre så jag får försöka tänka på att springa "liksidigt"...kanske är det därför jag har ont i ryggen med?

En del tänker kanske...jaha...3 minuter mer än vad som var tänkt...spela roll gummiboll...men har man USEL kondis så är en minut jättemycket :-)

Totalt dessa två träningsveckor har jag sprungit 2 timmar och 26 minuter...plus lite rask gång och två Afropass. Jag är nöjd med mig själv!

/Hera
Klara

hoppas du har haft en underbar helg (: gå gärna in på min blogg och svara på dagens antingen eller ;) som denna gång handlar om något somrigt :D !

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress