Hera

Nattliga äventyr
Vid 23 tiden igår så jamade Zambina lite annorlunda...hmm, det där har jag hört förrut. Upp ur sängen och ner i köket...jo hon hade lagt en Sorex araneus (vanlig näbbmus) på köksmattan...ut med den och upp för att försöka somna igen...vaknade vid fem av ett konstigt ljud i elementen...pannan kokar...tittar ut, M:s bil är borta så han hade redan åkt på jobbet. Ner i köket...jo...över 100 grader...iförd enbart trosor så sprang jag runt och vred på elementen, helt plötsligt står han där...M...
- Vad gör du här...bilen är ju borta..?
- Jo, svara han...jag glömde börsen, jag har bråttom!
- Ja men pannan kokar ju!
- Jag ser det säger han och börjar pilla på pannan..
- Rör inget, jag har fixat allt...skynda dig iväg nu...

Å så for han....och jag stod förvirrad kvar i köket ...måste sova lite till

Tack och lov gav Lillbulten mig sovmorgon vid 07.40 vaknade jag av att Hästtjejen slog igen ytterdörren...ny dag!

/Hera
Ice Lady

Vilken natt! ;-)

Svägerskan

Haha! Vilket röj!! Nu har vi badat så vi e trötta! Sanny var heltossig idag. Plaskade och for som en tok! Märks att det var länge sen sist.
Ha det gott!

Prude

Sorex araneus lätt ju lagom exotiskt! :-)

Fast alltså...det här med springa och sådär förstår jag inte riktigt. Du gör det frivilligt alltså? I Hällnäsbacken också? ;-)

Hera

Prud...jo det är helt frivilligt...men ånga uppför Hällnäsbacken överlåter jag till maken, själv försöker jag hålla mig där det är platt... :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress