Hera

Hur fortsätter man efter det här?
Snabba märkliga kast...Ena inlägget handlar om vår nyinköpta diskmaskin, nästa om ett tragiskt öde ...vad skriver man efter det? Svårt...jag har svårt att släppa det där...Den inlåsta kvinnan levde i källaren med tre av barnen, alltså skulle fadern hålla fyra personer med mat och allt möjligt annat utan att någon...inte ens hans fru märkt något...!

Ja...allas liv lunkar vidare ändå....jag är tacksam för att vi har det så bra. Hästtjejen drar västerut till Big Lake imorgon, roligt för henne men det kommer att kännas jättetomt...Hennes farmor och farfar är desto gladare och de är de väl värda! Vår katt "La Zambina" har det lite jobbigt. Grannens stora hankatt stryker runt här och besvärar henne. Hon försöker jaga bort honom, spottar och fräser...men han låter sig inte skrämmas...än i alla fall. Hoppas de gör upp en gång för alla snart.

Förra veckan var ökenvecka, tyckte jag, när det gällde M:s arbetstider. Den här veckan är det bättre. Han jobbar natt, vilket innebär att han ska sluta vid 24...fast det blir säkert längre...sen är det ju helg...tills på fredag. Då ska vi dock jobba båda två :-) Idag träffade jag min blivande chef, nu är det bestämt. Jag förflyttas från Big Lake kontoret till Vindeln...får gå ner till 80% men vad gör det? Jag längtar tills jag får börja!   :-)

/Hera
Lizaloop

Ja den där pappan borde få ett straff som heter duga... om det nu finns nåt straff som är hårt nog till detta...

Får du rent "fast jobb" i vindeln eller? När börjar du?

StAnnapanna

Hallåj ! Grattis till jobbet !!! Kul ! VÄrre med "pappan" tycker inte han är värd att kallas pappa, det är något man borde förtjäna - han är ju ÄCKLIG ! Minst sagt ! Kram

Hera

Jo...jag blir kvar i banken :) börjar på allvar 30 juni!

I´m happy!
/Hera

Maria

Grattis =)

Ice Lady

Grattis till jobbet! Hoppas du kommer att trivas också! :-)

Du har rätt i att det är svårt att smälta vad "pappan" gjort. Jag har problem att överhuvudtaget förstå hur någon KAN göra en sådan sak, och hur han undgått att bli upptäckt? Och hur traumatiserade är inte "dottern" och barnen vid det här laget? Kommer de någonsin att få leva ett "riktigt liv"?
Tankarna bara forsar fram och lämnar en lätt illamående på hur medmänniskor behandlas...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress