Hera

God morgon i snöfallet!
Åsså snöar det igen! Nu räcker det tycker jag, igår sken ju solen...helt underbart. Igår hade var vi sex föräldrar och 5 småbarn här. Kul att en pappa hängde med! Han är nog den första i gänget som börjat på sin ledighet...så det skiftar väl över från en kvinnligt dominerad lunchträff till en manlig...

Jag följde svägerskan upp på berget efteråt, konstaterade att jag kommer få en jäkligt snygg rumpa om jag styr upp barnvagnen där varje dag...tyvärr så kommer ingen lägga märke till det eftersom alla alla Hällnäsbor har väl redan det eftersom de bor där uppe och knatar runt i backarna hela dagarna...eller hur det nu var :) Sen blev det Afrogyman med Core....jag är rätt mör idag...men jag ska ju ut och jogga ikväll så snart M kommit hem.

M har långt på jobbet nu...han börjar klockan 6 ute i skogen, klockan ringer 04.20...han slutar 15...igår var han hemma strax före 17...rätt långa dagar för honom å han ser lite sliten ut...i söndags var vi ut till maskinerna eftersom någon huggit hål i rastkojan och stulit i stort sätt alla verktyg. Har mycket att säga om det märkliga att vissa människor verkar tycka att det är helt ok att ta andras saker...men jag sammanfattar bara det hela med att säga. Fördjävligt!

Märkligt är det också att man kan tycka att det är ok att ta pengar på banken bara för att de inte ligger i en låst låda!

Oj vad jag flaxar iväg i mina tankar...jag avslutar med att berätta att jag fått en ny hästtjej, igår klippte hon av sitt långa hår till ...typ en pagefrisyr med snedlugg. Hon blev jättefin! Ska fota henne ikväll så ni får se!

Kram Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress