Hera

24 år...
1984...då var jag tolv år gammal....

1984 stängde en pappa in sin dotter i en källare...hon har varit där i 24 år...24 år...fattar ni hur länge det är!

Jag var tolv år...gick ut mellanstadiet, gick högstadiet, varit kär, gått på disco på UG, åkt på klassresor, gått gymnasiet...blivit förälskad igen, förlovat mig, fått barn, gift mig, fått massa syskonbarn, blivit änka, blivit förälskad igen, förlovat och gift mig igen, fått ytterligare ett barn. Jag har hunnit bo på olika ställen, upplevt olika saker...skrattat, gråtit, älskat och levt...ett liv upp och ner men ett härligt liv.
Hela den här tiden har hon varit instängt ...blivit våldtagen av sin far, fött flera barn...24 år...utan dagsljus en enda gång...fått följa världens utveckling via Tv och radio men aldrig fått tillåtelse att delta...24 år

24 år...

Helt ofattbart!

/Hera
Malin

Håller verkligen med dig. Det är helt ofattbart att nåt sånt kan hända!! Stackars människa!

stina

Ja det är då man är jävligt glad för det man har. eller hur?

Mischa

Det får en verkligen att tänka om, och uppskatta sitt liv in i minsta detalj!

Lexi

Det är sjukt vidrigt... jag reagera på att du blivit änka... är det sant? Gud så hemskt!

lisa

fin blogg :)

emma

Usch, förstår inte hur en sådan person tänker. Hur förvriden hans uppväxt måste ha varit som trodde att detta var kärlek. Sådana personer ska spärras in på exakt samma sätt som dom utsatt andra för. Stackars flicka, hon kommer gå ett tufft liv framöver med rehab. Hoppas hon har många som stöttar henne .. :)

btw .. härligt citat i headern :P

mulin

Jag kan inte förstå det där. Jag förstår inte människor över huvud taget.

Och på tal om det. Gör gärna din röst hörd angående djurrätt i mitt senaste blogginlägg.

anneli

Det är sjukt, vidrigt, förstår inte hur någon kan vara så grym att göra nått sådant ! ;o

Diamandis

Verkligen trist!
Man får hoppas på att brotten ska minska.

caroline

aa jag håller absolut med dig. gud så sjukt :OO att man kan göra så. förstår det inte!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress