Hera

Torsdag med ogjorda borden...
Det är torsdag idag, jag borde ha städat inför helgen (brukar jag göra på torsdagar), jag borde ha pluggat... har istället varit på Miljö & Samhällsbyggnadsnämndens planeringsdag, är suppleant i den nämnden. Det är ju giltigt skäl, visst men jag borde väl ändå...

När jag kom hem så myste jag med Lillbulten hela kvällen,hon har vart hos sin mormor (första gången). Det hade gått jättebra, till och med morfar hade vart dit och styrt runt henne i barnvagnen, kul!

Mötet var väldigt intressant, jag är ju ny i nämnden (började denna mandatperiod) och eftersom jag fick lillbulten i januari så har jag inte haft möjlighet att närvara på några möten än. Det var ett bra möte att börja med, fick mycket information och vi fick gott om tid att prata med personalen. De har mycket att göra, det är ju drag i den här kommunen! Turistnäringen i västra området ( Hemavan/Tärnaby), gruvor, pelletsfabrik, vindsnurror you name it i östra. Historiskt så har många tyckt att det har vart ett bekymmer att vår kommun har två kommuncentran (det är två hopslagna kommuner sedan 70-talet), jag ser det som en styrka! Tänk att vi har så mycket som händer i den här kommunen på flera fronter! Här står inget och faller med ett enda företag! Nej här finns alla möjligheter, det gäller bara att ta dom :-)

Nej, nu ska jag ögna igenom kapitel 8 i Integrerad organisationslära, sen får jag ta instuderingsfrågan som hör till det imorgon. Första inlämningsuppgiften har jag skrivit men jag har inte vågat skicka in den än :-)

Idag ska ni få en bild oxå, den är på mig och min älskade kusin som är lite som en brorsa. Fast de sista åren har jag tappat kontakten med honom, han har fladdrat iväg till Sollefteå. Kärleken den kärleken :-) Hoppas han har det bra i alla fall!
Tänk att man vart så liten så man kunde bada i bredd!
/ Hera
stannapanna

Ha ha ha vad ni var/är fina ! Håller med länge sen man såg honom sist !! Hmmm ! Ha en trevlig helg !

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress