Hera

Tänkte passa ikväll men..
Loggade in mig på bloggen för att skriva några rader men det kändes bara jättetomt på idéer. Efter ett tags funderande så bestämde jag mig för att passa ikväll men då kom jag på något jag funderat på ett tag. Har tänkt skriva en insändare till tidningen men jag skickar ju aldrig in dom... så jag tar det här i en mindre genomtänkt variant :-) , lightvariant, snabbvariant, kalla det vad ni vill!

Inlandsuppropet med bl.a Lollo Vedbring i spetsen jobbar stenhårt mot de nedläggningar man vill göra av statliga verksamheter i inlandet. T.ex Försäkringskassan, Skatteverket, Tingsrätt & Kronofogdemyndighet (läs mer på www.inlandsuppropet.se  och skriv på för allt i världen) När man konfronterat näringsminister Maud Olofsson för att höra vad hon tycker om saken, hon är ju trots allt från Västerbotten och representerar ett parti som vad jag vet åtminstonde förr stod för hela Sverige ska leva, så svarar hon... Det här är från mitt minne bara, inget citat... men det var i stil med att den förra regeringen missgynnade inlandet ännu mer än den nuvarande när det gäller statliga jobb. Min reflektion på det hela är då att, ja det kanske man gjorde men om man nu är i maktställning så Har man möjlighet att göra något annat. Man får ju bestämma! För att någon annan gjort något man anser är felaktigt så behöver man ju inte göra lika tokigt själv! Två fel gör INTE ett rätt!

Nej nu kom jag helt av mig. M svänger in på gården, han ska ju inte komma hem förrän i morgon kväll!

Hej då

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress