Hera

Putslustig!
från synonymer.se

tråkigtrist, sorglig, beklaglig, ledsam, bedrövlig; enformig, ointressant, torr, prosaisk, träaktig, händelsefattig, träig, fadd, monoton, tröttsam, omständlig, långtråkig, långdragen; trög, glädjelös,fantasilös, enahanda; besvärlig, obehaglig, oangenäm

Så känner jag mig just nu, så fort Lillbulten somnat så sitter jag med näsan i boken och läser...jag är så rädd att det ska bli mycket på slutet så jag blåläser nu i början och då blir det inte lika kul...har inte tid att umgås med släkt och vänner ...svägerskan ringde om en kul fest som är helgen innan tentan....vi får se... har skattenämndsmöte + en kursdag i Skellefteå den veckan...plus tentan...

Igår var det småbarnssim med 12 andra bäsar, några var inte där så vi kanske var 9 totalt. Det var jättekul, vi hade 1 1/2 timma på oss men vi var alla så ivriga så vi var klar på 1 timma. Nästa gång ska jag ta det lite piano, det kan ju vara trevligt att sitta och prata en stund innan, efteråt är alla trötta och vill hem :-)

Sedan var jag upp på Bvc, dags för Boel-test (Blicken Orienterar Efter Ljud), lillbulten klarade det med bravur! Skönt...

Hem fixa käk, skjutsa hästtjejjen till stallet, hem igen, lägga lillbulten och lääässsaaaa.

Har just läst om Soichiro Honda, han sa " Mitt liv består av en enda lång serie av begångna misstag. Jag har dock bara gjort varje misstag en gång och har lärt mig av varje misstag. Det vill jag skall gälla även mina medarbetare"

Hmm insiktsfullt, jag tror inte att jag kan lova att jag bara gjort misstag en gång...men jag ska bli bättre på det :-)

Nä nu har det gått över, nu känner jag mig:

rolig1 skojig, kul, lustig, skrattretande, komisk, nöjsam, skämtsam, underhållande, vitsig, festlig, ball, lattjo, dråplig, fyndig, humoristisk, putslustig, smårolig; glad, trevlig, munter, livad 2 (vard.) underlig, besynnerlig, konstig
(motsatsord: 1 ledsam, tråkig)

putslustig, det var ett nytt ord för mig!

/Höres
Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress