Hera

Likt fågel Fenix har jag rest mig ur askan...eller?
Ja så allvarligt som det låter är det inte. Enligt mytologin flög fågeln Fenix i föryngrad variant  ur askan efter att ha bränt upp sig själv vid hög ålder...det har inte jag!  Jag har bara varit förkyld! Har tidigare skrivit att jag blev sjuk i lördags, tyckte allt kändes ok i måndags...lite huvudvärk bara så jag tog ett värkpiller mot det och gjorde ditt och datt men ...febern har liksom inte gett med sig. Det har känts hyfsat på dagen så jag har tänkt ok nu är det över men sen har det smugit sig tillbaka mot eftermiddagen. Nätterna har varit vidriga, jag har svettats, frusit och framför allt drömt mardrömmar!
Idag dock tror jag det är över, har ont i halsen, värken håller på att släppa i kroppen och framför allt klockan är 17.00 och jag känner inte av någon feber :-)

Man blir liksom tacksam för hur frisk och bra man har det i vanliga fall när man blir så här förkyld, jag menar att förkylningar är ju faktiskt övergående. Det finns andra som har h*vete varje dag, vilka kanske aldrig  får bot. Därför kan jag säga att jag nu flyger fram likt Fenix om inte föryngrad till utseendet men i alla fall till sinnet :-)

I min iver att få sjukdomen ur huset har jag idag städat. Trots att jag är hängig så har det varit roligt för vem kan motstå att le varje gång man kommer till skurhinken för att skölja upp moppen när man möts av det här!image89

Ser med tillförsikt fram emot morgondagen, man kanske kan ge sig ut för att vara lite social igen. Jag får se, så tillsvidare...

Ha de!

/Hera
Stannapanna

Härligt att du kryar på dig ! Var så kul att få se mormor på kort hos dig ! Grät en tår ;-)

Hera

Tänkte bl.a på dig när jag la ut fotot, vad du skulle tycka om det. Det är en så fin bild på systrarna....Kul att du uppskattade det! Jag saknar henne också!
Kram kram

Jenny

Men hon är ju för söt lillpluttan va!! =)
JAg måste komma å hälsa på nån gång så jag få snusa på henne..haha=)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress