Hera

Teknikens under...
Har äntligen kommit igång med mitt PM skrivande som är ett delmoment i kursen jag går, det känns jättebra. Har gjort utkastet som först ska lämnas in men även börjat skriva ner den så kallade teorin som man ska använda för att känna att jag är rätt ute.

Seminarieboken av Maria Björklund och Ulf Paulsson är en bok som ingår i litteraturen till kursen och den talar om hur ett sk. vetenskapligt promemoria ska vara utformat. Ett exempel är att sidnumreringen ska börja på sidan efter innehållsförteckningen, i mitt fall på sidan 4....har använt mig av hjälpen i worddokumentet.... har lagt in en sk. avsnittsbrytning efter innehållsförteckningen och därmed börjar den numreringen precis som jag vill MEN den numrerar lika fullt sidan 1,2,3,4 sedan börjar den om på 1,2,3 osv. Jag vill få bort de första 1,2,3,4...tar jag bort det försvinner all numrering....gaahhh. Innehållsförteckningen får jag däremot till, helt automatisk... helt fantastiskt!

Jag tycker mig vara rätt bra på att använda min dator, sedan är det så att eftersom jag är kvinna :-) så kan jag nedlåta mig till att läsa bruksanvisningar = hjälpen. När jag gör precis som det står där men jag inte får önskat resultat blir jag däremot helt vansinnig! M är absolut ingen hjälp, tvärtom :-)

Nu struntar jag i det där.... men jag måste ju få till det innan uppgiften ska skickas in...så tipsa mig gärna!

Sedan var det ju min mobil som är på reklamation... under tiden har jag först haft M:s (ur)gamla som inte kunde ta emot MMS överhuvudtaget....Mannen som hunnit skaffa ytterligare en ny mobil under denna tid har nu lånat ut sin numer gamla mobil , till mig, som ska kunna ta  emot MMS men inte tycker om det...eller vad det är för den hänger sig när jag får ett MMS....
Mannen ringde till sin stackars lillasyster och gormade att skicka inga MMS till Hera!!! Hon ringde till sin mamma, eftersom lillasyster denna gång var helt oskyldig...mamman ringde Mannen och sa...ursäkta, det var jag...Vet inte varför han jagade upp sig men det kanske var för att jag gormat över teknikeländet i datorn och när telefonen började jävlas så var bägaren fylld...

Så har vi det här :)
/Hera

  Electric 





Svägerskan med HEL mobil

Hehe! Tyckte det var rätt kul att STOREBROR misstog sig för en gångs skull *fniss* Har ställt din fråga om sidnumrering vidare till min egen datanörd, dvs. Ulf. Han skulle undersöka lite, för han har fått till det förut *ler*
Ha det gott!
P.s. Nu har vi ett räcke runt trappan igen! SKITSNYGGT! D.s.

Hera

Ska bli kul att se i helgen!
Har e-postat Audiovideo om min mobil, hoppas den har kommit tillbaka från reklamationen... Ulf är det Ulf från Umeå? Som köpte din lägenhet???

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress