Hera

Puhhh
Lillbulten har inte varit nådig i eftermiddag, gnölat hela tiden...det är det där med näsan som är problemet men annars mår hon bra. Jag har försökt baka bullar med marsansås i. (solskensbullar)..ett nytt recept jag testat, så det blev inga vanliga bullar.

Idag var det första gången jag lämnade Lillbulten med Hästjejjen ...i säkert...en kvart, jag åkte på affären och köpte jäst. Kan tyckas som en simpel händelse men i våra liv var det stort!

Sedan provade jag att baka två Pavlovarulllar, typ rullade marängtårtor.. det blev en fin...och en mindre fin (full med hål) Får se hur de ser ut imorgon när jag rullat dem :)

Hästtjejen och bästisten håller på att färdigställa fyllningen i tårtan som Hästtjejen bakade igår kväll så det är rätt rörigt i köket.

Jag känner mig hur sliten som helst just nu och klockan är bara 18:38, Lillbulten har just somnat, försökte hålla henne vaken en stund till men det gick bara inte.

Ni som känner mig vet att jag tycker det känns lite jobbigt att fylla år nu igen, inträder i en ålder som för mig känns...lite äldre. Jag kommer till en ålder då jag har ett år kvar innan man "tippar" över mot 40 år...men en sak ska ni veta, som det känns just nu så är jag väldigt tacksam om det bara är 35 år jag fyller imorgon!

Tror jag går och tar en dusch, det kanske känns bättre sedan!
/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress