Hera

Dear Staff Assistant...
Har varit ute på promenad för att rensa huvudet idag, det här med läsningen håller på att göra mig galen tror jag :-)

Vill plugga inför tentan men kan inte koncentrera mig för jag har inte skrivit och lämnat in Uppgift 2, ett pm. Sätter mig och skriver på uppgift 2 men jag har redan gjort ett första utkast, konstaterar att det får duga... försöker plugga igen men känner mig inte nöjd med uppgift 2 ändå. Tänker som så att då skriver jag något helt nytt! På ett annat tema, men kommer inte på något...
Om vi säger så här, promenaden var inte nog lång för att lösa problemet...


Hästtjejjen kom hem från skolan för en timma sedan, så jag frågade henne hur det går på skolan i allmänhet, engelskan i synnerhet....bra svarade hon ..som alltid...Vad bra för nu ska man börja skicka all post på engelska,  sa jag! VA säger hon! Jo, jag har fått mitt första brev idag svarar jag henne och lämnar fram brevet jag fick idag från Lottakåren.
Inte lite paff hon såg ut :)          Brevet var på engelska, jag var inbjuden att delta på en kurs i Stockholm som kommer att hållas på engelska och då tyckte de att det var lika bra att skicka inbjudan på det språket också. Jo visst fattar jag inte vad som står i brevet så kan jag ju inte åka på kursen...
Kul kurs säkert men jag avstår...får se om någon annan av oss som kallas "Staff Assistant" åker härifrån Storuman...
Trots att det var ett skämt mot Hästtjejjen så undrar jag hur mycket det ligger något i det...kommer svenskan alltid finnas kvar? Med Gunnarnbonska och Baschsellemål??? Nordea har väl engelska som koncernspråk.. vet inte vad det innebär för personalen där.

Ja ja, hon knatade nyss iväg till en kompis som hon skulle få lifta med till ridskolan, hon skulle hjälpa till på en lektion...jag ska mysa med lillbulten nu
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress