Hera

Buzy Friday

Morgonen började med att väckaren ringde 07.30, Lillbulten hade varit vaken en stund men vi låg kvar och mös..07.40 ringde storebror. Han hade nog vart uppe ett tag och blev lite förvånad att jag låg i sängen :). Han tipsade mig lite kring en pulsklockor...

Vi masade oss upp och fick skynda oss till BVC för vägning och mätning, nu väger hon 7530 gram och är 68 lång. Följer sin kurva så allt var ok.

Hastade iväg till mötet som fritid, kultur och utbildningsnämnden hade idag för att framföra centralskolans föräldrars tankar kring besparingarna...jag kom i sista stund till utsatt tid och väntade mig att prata inför nämndens ledamöter....men det satt typ 20 till där :) alla som ville fick lyssna på förmiddagen. Det är ju bra men det blev ju helt plötsligt lite pirrigt ...

Jag är inte helt ovan att prata inför folk, under böran av 2006 så åkte jag och en kollega norrland runt och höll i utbildningar kring arbetssättet vi på banken har i våra kundmöten. Kursdeltagarna var då våra kollegor och utbildningarna var 2 dagar plus en 1/2 uppföljningsdag. Som en parantes kan jag säga att det är bland det roligaste jag gjort men för att återkomma till idag så kan jag säga så här...nu när man är föräldraledig pratar man nästan inte med någon om dagarna, än mindre står inför stora grupper...

Känns bra att vi fick möjlighet att komma till tals, sedan pratade jag lite med andra som också kommit för att ge sin syn på saken och det kändes väldigt bra. Bla träffade jag killen som dragit igång protesterna i Stensele och vi var överens om att det är viktigt att man pratar MED varandra och att vi alla ska hjälpas åt att göra det bästa av det som blir.
Sammanfattar detta med att hur det än blir så känns det förhoppningsfullt för det finns så mycket folk med kloka tankar där ute!
Tack för att ni finns!

Nu ska jag hjälpa hästtjejen med packningen för hon drar till Hällnäs ikväll!

So long!
/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress