Hera

Är vi fattiga nu?

En till från tjuvlyssnat.se

WoW, it Sims like daddy knew how to Counter strike

Coop extra, Upplands väsby

En pappa och hans son ~6 står i kassan. Sonen står vid slutet av bandet medan pappan betalar.
Sonen: Pappa är vi fattiga nu?
Pappan fortsätter prata med kassörskan.
Sonen: Pappa är vi fattiga nu?!
Pappan: Fattiga?
Sonen: Ja, är vi fattiga nu?
Pappan: Nej man blir inte fattig av att köpa mat, men man blir fattig av att köpa dataspel!
Sonen blir tyst och ser lätt skärrad ut.

God natt!
/Hera

Anna

Pratade med en som jobbar på flygplatsen som berättade att nära hälften av planen kan ej landa. Vilket borde ju innebära en förlust till slut, eller är turisterna så trogna/korkade att dom accepterar att bussas i flera timmar innan dom är framme? Skulle vara intressant att veta. Det var en annan aktiv politiker som berättade för mig att det rörde sig om ca 49 %, det var var tydligen fel =)Hur som haver tycker jag inte vi behöver 2 flygplatser. Men det är ju min åsikt.

Anna

Ja precis det är ju egentligen det jag också menar,fast jag formulerar mig dumt. Visst kan det få finnas 2 men jag tycker nog att det räcker med att kommunen "äger" 1. Iaf när det ideligen ska sparas och tas pengar från skola och omsorg. Men som sagt vad vet man egentligen, men jag kan inte låta bli att tycka iaf =)

Anna

Såg att du kallat mig för pysslare med talang, det var snällt..men HERA man får inte ljuga ;-) P är nog den med talang =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress