Hera

Städar..nämen, är det torsdag...nej fredag?
Torsdagar brukar jag städa lite mer rejält här hemma, dammsugaren kör jag varje dag i stort sett men då är det mer stuket att "dammsuga runt saker". Torsdagar är den dag som jag brukar jag dammtorka, dammsuga och torka golven. Igår blev det dock inte av, eftersom ingen annan vuxen är hemma än jag så är sysslan kvar tills idag!

Sen bedriver jag taxiverksamhet mellan varven, eleverna på central har elevens val dagar så 8.00 skjutsade jag ner två av eleverna (varav en var min hästtjej) till stallet. De ska hämtas 10.30, sedan ska jag skjutsa modern till Stensele 13.30. Hon ska på en begravning.

Håller på att packa lite mer saker också, packar ner prylar som är "nice to have" men "no need to have"...har då reflekterat över att alla dessa saker som är "nice to have" är ren...lyxkonsumtion, miljöförstöring, vansinne!!! Detta ska väl vara västvärldens guldkantade tillvaro??? Prylar...Ja ja, hade tänkt packa ner på nivån att det vi har här är det vi behöver. Sedan får det räcka, för vi ska ju faktiskt bo kvar här ett tag till!

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress