Hera

Moderat för skattehöjningar, var är logiken?
Jag bor i en kommun med en högerallians som regerar tillsammans med V.

Kommunalrådet är Moderat, han har föreslagit en höjning av kommunalskatten med 50 öre! Jag skriver det igen om någon missade det, kommunalrådet är Moderat, han föreslår en höjning av kommunalskatten...

Hur kan de som röstat på vänsterpartiet uppskatta att deras representanter samarbetar med moderater?
Hur kan de som röstat på moderater uppskatta att deras representanter är för en skattehöjning? (Källa)

Jag köper inga argument som säger att partipolitik i kommuner spelar ingen roll, bara man kommer överens!

Ideologi SPELAR en väldigt stor roll för mig och jag lovar att det gäller MÅNGA andra i världen också!

Var är logiken?


/En fundersam Hera
Magdalena

skönt att höra att det inte bara var jag som trillade av stolen när jag läste detta :-)

Evalotta Stenvall

Om vi får behålla skolorna i byarna helt ok att höja skatten 50öre vad e 50öre i dag?lätt ett nytt badhus,så mina kids slipper det andra,e lite kärring mot strömmen,kanske?
kram trevlig helg

Anna

Hera du måste fixa din kommentar sida ;-)

Hera

Precis, men jag får inte till det :)

Hera

Kärringen mot strömmen är ju vårat moderata kommunalråd :) Vad jag menar är att moderater vurmar mest för sänkta skatter...

/Hera

Evalotta Stenvall

skratt*ja jag är ju inget kommunalråd...
kram kram

Hera

Inte än Eva-Lotta, inte än :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress