Hera

Lämna bort sitt barn...
Har på morgonen skottat snö, hämtat smörgåsar hos en granne längst ut på gatan, hämtat kaffe mm på ett annat ställe och levererat det till aulan på Luspengymnasiet eftersom det är där fullmäktigemötet är. Hästtjejens klass ska få tjäna sig en slant till klassresan genom att sälja fika där.
Eftersom min lillebror sitter i fullmäktige så tog jag för givet att han skulle komma lite innan mötet så att han kunde sköta lillbulten medans jag sprang iväg för att hämta kaffet från Akkan...han kom aldrig, jag ringde honom. Jo nog skulle han ställa upp på det men kommunstyrelsen (där han också sitter) skulle träffas samma tid på kommunhuset för att ha ett möte innan de gick ner på fullmäktige...
Hmmm vad göra...gick ner till gymnasiets expedition och lämnade in Lillbulten där till en tjej hon aldrig träffat. Tror att det var en syster till Mejan, jättesnällt av henne att ställa upp, jag sprang som en tok till cafét och konkade termosarna tillbaka med svetten krypandes på kroppen. Jag kände mig skitdum, undra vad hon som fick sköta om Lillbulten tänkte om mig?..Inbillade mig att Lillbulten gallskrek medans jag var borta. Det gjorde hon givetvis inte, de hade så trevligt...sen var jag väl borta kanske i fyra minuter :-)

Nu är vi hemma igen, jag ska stöka ihop det sista inför Bodarnafärden imorgon. Jag längtar!

/Hera

Maria

Hmm... jag har ingen syster på Luspengymnasiet... en på folkhög, en på dagis och en på SMI i Forsvik... mystiskt ;)

Hera

:-) Vem var det då tro?

Jag känn ju inge folk här!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress