Hera

Högskoleprovet...resultat
Då har även det kommit, tidigare i veckan faktiskt men jag är ju lite efter mig den här veckan :)

Skalan är från 0 till 2...jag fick 1,3. Igen för det fick jag 2001 med så jag är väl nöjd med tanke på att jag upplevde att det gick jättedåligt. Hade jag varit mer fokuserad så vet jag att det hade kunnat bli ett bättre resultat...grämer mig över att om jag hade haft ett futtigt rätt mer så hade det blivit 1,4.

Tror att det kändes extra svårt eftersom man är föräldraledig och inte riktigt "stretchar" den delen av sin kompetens så mycket då :)  Det skulle varit annorlunda om jag fortfarande jobbade eller om man kom direkt från plugget...så upplever i alla fall jag det.

Medelvärdet av normerad poäng vid detta provtillfälle var 0,90 poäng. 2001 var det 0,94. Betyder det att detta prov var lättare?...eller blir det tvärt om?

Strunt samma, eftersom man är "gammal i gården" och har jobbat ett tag så får jag lägga på 0,5...ger alltså 1,8 så jag borde väl ta mig in på några kurser nästa år med!

/Hera

(visste ni att högskoleprovet funnits i 30 år?)
Anonym

Tyvärr är vårterminen den sista man kan använda den gamla 25/4 regeln

Anna

Du är ju jätte duktig =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress