Hera

Gevalia 1853

Numer försöker alla reklammakare finna nya vägar att sprida de kommersiella budskapen, ett sätt är "mun mot mun metoden". Det innebär att man låter testare" få varuprover som de då själva och tillsammans med sin släkt och vänner får prova för att sedan återkoppla vad man tyckt. 

Jag är en av dem som fastnat i deras nät, just nu så är det "ett oväntat intensivt kaffe"   Gevalia 1853 som är på tapeten, ni känner säkert igen det från reklamen på TV. Delade ut lite prover på tjejträffen ikväll, så nu hoppas jag att de smakar av det och talar om vad de tycker...




teaserNu tror ni att jag jamsar på med annat för att slippa plugga men jag har fakiskt läst på Krafts hemsida (som äger varumärket Gevalia) om bl.a. deras visioner, värderingar och strategier. Högst aktuellt i min kurs som handlar om organisationslära :)

Visste ni att Kraft foods vision är att:
"Hjälpa människor världen runt att äta och leva bättre"...bredvid den texten finns den här bilden!
Hmmm, ja han äter säkert...och lever bra...kanske inte hälsosamt dock...


/Hera

majda

Tycker du att könsskillnader är ett intressant ämne?

Lämna en kommenttar om din åsikt vad gäller könsskillnader, könsdiskriminering osv..

Mohanna

Nu har jag smakat kaffet.Om vi ska ta det i typ "vinprovar termer" så kan jag säga så här. Kaffet hade en mjuk och rund karaktär,väldigt len. Smaken den va just inge märkvärdig.Slutsaten av det hela va än dock: Ett gott kaffe som jag gärna tar en påtår av.

Hera

Thank you!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress