Hera

Torsdag, skolavslutning!
Idag går hästtjejjen ut femte klass, så äntligen får även hon sommarlov! Jag önskar alla härliga ungar ett underbart sommarlov, det har ni alla förtjänat! Skolan av idag är ingen semester, höga krav på inlärning i dålig arbetsmiljö skulle jag vilja sammanfatta det med.

Nu kom jag in på politik igen, precis som igår och jag vill bikta mig när det gäller det!
Fick lite dåligt samvete, tog i lite när det gäller att vi inte skulle skicka pengar till statskassan...klart vi ska det, jag är en person som ställer upp på solidaritet men jag blir så less på att glesbygdsborna alltid ska stå med mössan i handen och be om ursäkt för att vi vill bo där vi bor...Har även tankar kring inlandsbor som flyttar till stan men det ämnet tar jag en annan dag:-)


Igår eftermiddag ringde M, han kommer hem i kväll.... Shit pommes frites!
Tanken var att vi skulle åka till honom, nu blev det tvärtom. Kylen var nästan tom, jag hade inte städat, inte bakat inför hans kalas men nu blev det fart må ni tro..................sent skall syndaren vakna :-)
Jag vet att M inte har förväntningar/krav på mig men det räcker fullt ut med mina egna...kvinnligt kanske? Nej mest bara dumt!

Såg dubbelavsnittet av Lost igår, hörde jag rätt att nästa avsnitt kommer till våren?... VÅREN, det är ju en evighet....det har ju nyss varit vår!
Försöker trösta mig med att nu när det är sommar så brukar det sändas en massa bra engelska deckare, dessutom har jag inget jobb jag måste upp till utan kan sitta uppe halva nätterna och se dem :-)  YES!!! Får väl passa på att sova på dagarna när Lillbulten sover! Tror ni på det? Jag skulle vilja det men jag är rädd att man är vaken...för att göra något annat...blogga kanske, vem vet?

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress